mandag 18. februar 2013

SETERDALSKOFTEN...

 
...i det tradisjonelle mønsteret, like populært nå som før, men DENNE i noe utradisjonelle farger...
Denne koften strikket min kjære mor til meg på førsten av 80 tallet, og har blitt brukt mye. Passer nå perfekt til Elisabeth, men, jeg har den også på rett som det er - alltid lett tilgjengelig når man er litt "hutrete"...
 
 
 
 
 
Når det kommer til fargevalget på koften, så var det mitt valg den gang, muligens hadde jeg nok ikke valgt de samme fargene idag...  Men, jeg har opp igjennom årenes løp, fått mange hyggelige kommentarer - om akkurat fargene...
 
 
 Her er det brukt det gode, gammeldagse Peer Gynt, garnet som mor brukte trofast...
Og kvaliteten er upåklagelig - like fin nå som for tretti år siden - fantastisk!
 
Ha en strålende uke - og, for noen, en herlig vinterferie!
 
Mette
 


8 kommentarer:

  1. Kjempeflott kofte. Likte fargene også, fint med litt skarpe farger innimellom.
    Fint med ting som holder seg godt og kan brukes av flere.
    Fin dag til deg!!

    SvarSlett
  2. Nydelig kofte med flotte farger- og en veldig nydelig jente ! Takk for garn type tips :)

    Nyt dagen klem og fin uke til deg fra Monica

    SvarSlett
  3. Vakker jente i vakker kofte:)

    Fin, ny uke til deg. Klem fra Anne.

    SvarSlett
  4. Å SÅ FLOTT
    HERLIGE FARGER
    NYDELIG JENTE DU HAR
    NYT DAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Hej Mette
    Tack för din hälsning. Och så fin blogg du
    har, så fint du bor. Jättefin kofta, det var
    glada fina färger, din dotter är jättefin i den.
    Kramar
    AnnaMaria
    ps, hajade till när jag såg ditt foto, du är
    mycket lik den kungliga Mette

    SvarSlett
  6. Jeg må si du har en flott, fargerik kofte....sikkert ikke mange som har den fargekombinasjonen....jeg er ny på bloggen din, så jeg har ikke sett så mye enda, men jeg gleder meg allerede....ha en fin kveld....

    SvarSlett
  7. Nydelig kofte, en slik ønsker jeg meg også :) så flott blogg du har og for en nydelig prismelampe du har på kjøkkenet *elsk*. Ønsker deg en fortsatt fin uke. Klem

    SvarSlett
  8. Denne koften var Knallfin! ! Skjønne glade farger du plukket ut for mange år siden:-) og disse strikke-plagga varer evig! Jeg har gensere mamma strikket da jeg var tenåring, og de er like fine..
    Takk for fin kommentar! Kofta matcher jo lampa mi, hihi;-)
    Ha en fin kveld!

    Klem fra Hanne:-)

    SvarSlett