søndag 8. januar 2012

ENDELIG LITT VINTER !

Ja. nå har det endelig blitt litt vinter her på Østlandet også!
Min datter higer etter å gå på ski men litt lite snø til det her på gården.
Vi får bare ønske oss litt mer..
Men det er hyggelig å se ut og å være ute..

Gården vår sett fra vest, stor låve til venstre, men den ses ikke på bildet. Husene ligger i en sirkel nærmest, med ett tun i midten. Vi har god plass på gården og sjøen ligger ett par hundre meter mot øst.

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg en ny pc, noe jeg har ønsket å gjøre lenge. Den gamle var utrolig treg og fungerte ikke helt bra.. Begynte å bli noen år nå..
Jeg leser så mange flotte blogger og ser så mye fine bilder om dagen og er litt hekta kan man si..
Man blir jo inspirert til sin egen blogg og til interiøret..
Men føler at jeg skulle ha gjort litt annet også da...

Tuntreet vårt, ett stort kastanjetre som er så utrolig vakkert
 når det blomstrer i mai..


Imorgen starter skolen opp for meg og da får jeg nok ikke så mye tid til dette, men i helgene kanskje..


Gleder meg til i morgen og til å komme igang igjen..
Jeg blir litt tiltaksløs når det ikke skjer noe og syntes ikke det blir noe struktur i hverdagen..

Det er deilig med fritid og jeg har kost meg i denne høytiden, men nå er det på tide å komme skikkelig igang..










Noen stemningsbilder fra kjøkkenet i går kveld :







 Nå må jeg skynde meg på kjøkkenet så middagen ikke blir for sen..
Søndagskvelden skal brukes til kos med familien og forbredelser til morgendagen.

Ønsker dere alle en koselig og fredelig søndagskveld!

Mette



3 kommentarer:

  1. Добрый вечер! У вас милый блог.
    Какое-то ощущение свежести, чистоты...Ваши дома красивы и уютны, можно брать за образец какие -то фрагменты. Спасибо!

    SvarSlett
  2. Så nydelige vinterbilder fra det fine gårdstunet deres, er jo som en drøm hos dere.
    Skulle gjerne hatt et slikt stabbur, det var utrolig flott :))

    SvarSlett
  3. Wow for et sted! Jeg vil bygge meg en gård.....
    I nærheten av her vi bor ligger et fraflyttet småbruk. Huset er i dårlig stand og må rives- men det har fjøs og for meg drømmetomten- Spørsmålet er bare om det er til salgs og om vi tørr... Denne tomten har eg drømt om sidan eg som småjente var her saman med bestefaren min og hjalp han med sauene. Når eg ser slike bilder som du viser her- kjenner eg at eg får litt blod på tann...
    Ønsker deg ein Fin søndag!
    Klem frå Monica

    SvarSlett