lørdag 14. mai 2011

Nå blomstrer snart syrinene..

Nå har det blitt så grønt og fint, og syrinene står snart i all sin blomsterprakt..
Og jeg har, for første gang før 17 mai, plantet blomster ute i potter.
Jeg har før om årene vært redd for nattefrost og har ventet til etter nasjonaldagen, da har jeg vært sikker..


Endelig har jeg fått plantet i ett bed jeg gravde opp til i fjor, det har stått med åpent hull siden tidlig i fjor sommer. 

Det ble noe vintergrønt, en rhododendro, noen stauder og denne nydelige klematisen "alpina"


Nå i ettermiddag begynte det å regne og regn er noe vi trenger .
Det meldes om stor skogbrannfare og nysådde jorder trenger fuktighet.
Håper det regner en stund, men ønsker fint vær til 17 mai!

Har akkurat fått hjem min datter med ett lite fiskeknipe!
Hun har vært nede ved sjøen å fisket sammen med bestefar og fisket bet på hele tiden.
Så utrolig gøy!


Ønsker alle en fantastisk feiring av nasjonaldagen !!


Klem fra Mette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar