mandag 5. mars 2012

Drømmer om sommer og hage..

Sommeren i 2010 var vi ved Mjøsas bredder og vi besøkte Helen Fredholms hage.
En fantastisk besøk i en fantastisk hage hvor vi ble guidet rundt av koselige Helen!
Her ble man inspirert og med ett strålende flott sommervær ble det helt fullkomment.

Annbefaler på det varmeste ett besøk dit..

Og nå når det nærmer seg vår og sommer, henter jeg frem bilder og begynner så smått å tenke hage.
Har alltid mye planer for hagen på denne tiden - men dessverre går det så altfor fort, så det meste går i vasken...
Men i år, da skal det skje..

Jeg tok masse bilder når vi besøkte hagen og her er ett lite knippe:









Se, nyt og drøm om sommer...

Klem fra Mette

5 kommentarer:

  1. Herlig hus og hage du viser i dette innlegget, ser så fint ut på gården deres også i innleggene under her. Har mange planer for vår og sommer vi også, mest i farfar-huset; i år skal det selvfølgelig bli, alt vi ikke har rukket før om årene ;))

    SvarSlett
  2. Vakre bilder fra Hedmark! Fikk lengsel mot sommer nå... :-)
    Tusen takk for kommentar på bloggen min. Skal prøve å svare på noen av spørsmålene dine: Motstandere vil det alltid være. Mange mener de skjemmer naturen. Nå er det dog slik at kraft vil vi alltid trenge og etter min mening er vindmøller egnede. Har bare vært ute i vindmølleparken en gang, og uttaler meg om estetikk og lydnivå ut fra det jeg opplevde da: Vindmøllene er ruvende i landskapet, ingen tvil om det. De er verken pene eller stygge i mine øyne, snarere fascinerende. Lydnivået var veldig moderat, man kunne høre lyden av bladene som for gjennom lufta, men det blir omtrent som et flagg; egentlig en koselig lyd, synes jeg. Det blinket ikkenoe sjenerende som jeg la merke til. Sola var litt av og på da vi var der. Min mening er at de ikke ødelegger naturen nevneverdig. Det åpne landskapet vi har fylles opp med noen vindmøller, ja visst, men det er vel ikke verre enn annen bebyggelse/veier. Man kan også fremdeles gå tur i området, men om man ønsker uberørt natur blir jo vindmøllene til sjenanse.

    Håper det var greie svar på spørsmålene dine. Husk at det er min egen synsing, jeg er ingen ekspert. ;-)

    SvarSlett
  3. Hej Mette.
    Va glad jag blev över din hälsning inne hos mig.
    Tycker din blogg verkar underbar, ska kika vidare lite inne hos dig nu :)
    Jag har lagt mig som följare här hos dig :)
    Ha en fin dag.
    kram kram
    Jessica

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Så koslig du fant inn til meg:)...og for en opplevelse det måtte vær å vandre rundt i denne hagen...var innom standen hennes på hagemessa ifjor..og bøkene er jo flotte:)
    Takk for du delte:)
    Ønsker deg en fi helg...og legger meg til som følger...alltid koslig med nye hagebeskjente:))

    SvarSlett
  5. Hei!
    Jeg har ikke vært hos Helene, men jeg har boka hennes og den har gitt meg mye inspirasjon!

    Kjempe fin blogg og jeg gleder meg til å følge deg videre!

    Ha en fin fredagskveld.

    SvarSlett