onsdag 20. februar 2013

SOVEROMMET...

Nå bare gjør jeg det, viser det frem mener jeg, det rommet som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men som ikke har blitt fotografert veldig mye...
Soverommet ligger i annen etasje og er østvendt, godt å våkne opp i, og når solen finner det for godt å vise seg, sender den sine stråler inn her og lyser ekstra opp sånn på morgenkvisten... 
 
 
Og, ikke for å skryte på meg at jeg er så ryddig av meg - jeg kan rote skikkelig innimellom - men jeg liker, og jeg bare må ha det i orden på soverommet. Sengen blir hver dag redd opp og sengeteppet som min mor har heklet til oss blir lagt over. Jeg bare syntes hvite heklede sengetepper er så koselig og gjør seg godt i ett gammelt interiør.
 
 


Vaskefat og mugge er en gave fra min svigermor - den er gammel og hun kjøpte den til meg på et antikk og bruktutsalg. Jeg bare elsker dette settet...
Jammen har jeg blitt mer vågal av meg - nå har jeg offentliggjort soverommet vårt også...

Takker for alle hyggelige kommentarer som jeg får fra dere, både bloggvenner og andre venner, og velkommen til nye følgere - jeg blir så glad for alle som ønsker å bli med meg videre..

En fortsatt fin uke til dere alle!

Mette

 

13 kommentarer:

  1. For et vakkert og rofylt soverom! Og de ventebildene fra i fjor på verandaen - drømme, drømme. Vakkert!! :)

    SvarSlett
  2. Nydelig soverom! Skjønner godt at du vil pynte med det fine hekleteppet! :)
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. For et nydelig soverom! Lysekrona var ordentlig lekker og alt var så lyst og fint, skikkelig drømmesoverommet! Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min, jeg følger deg videre jeg :)

    SvarSlett
  4. For en flott soverom dere har! Veldig fint innredet med kommoden, lysekronen og det flotte sengeteppet!

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder av et lekkert soverom!

    Vår soverom er også østvendt, og det er koselig med morgensol og fuglekvitter. En god måte å starte dagen på!
    Men.... der stopper nok likheten. Vårt soverom er dessverre ikke så på stell, i alle fall ikke nå. Det er for kaldt!!!!! Brrr..... nå håper jeg alle minusgradene snart pakker sammen og tar en tur til polområdene.
    God helg til deg - Liv

    SvarSlett
  6. For et vakkert soverom!!

    Ha en fin helg!

    Klem fra Karen

    SvarSlett
  7. Hei Mette!
    For et nydelig soverom :)
    Ser ut som vi liker mye av det samme!
    Masse fint nedover på bloggen din ;)
    Skal rett å slett legge deg inn i bloggrullen min,
    så jeg kan titte innom oftere!
    Ønsker deg en flott helg!
    Takk så mye for fine ord hos meg :)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  8. Det er like fint hos deg over alt! Delikat soverom! Og for et nydelig teppe som din mor har heklet. Du så heldig du er! Et slikt har jeg alltid ønsket meg. Men heklekunsten forsvant med min mormor som bare var 29 da hun døde (og mor var bare 5 da hun mistet moren sin og lærte derfor aldri å hekle)
    Med solen inn vinduene må det skinne fint i prismekronen din! Jeg likte også så godt den sjarmerende kommoden din. Nydelig vaskesett din svigermor fant til dere!
    du har en nydelig blogg som er så kjekk å følge.

    ha en fortsatt fin helg!


    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  9. Heisan!

    For et stort, herlig soverom dere har! Og et helt nydelig sengeteppe!! Har alltid ønsket meg et sånt et, men hver gang jeg har begynt å hekle noe lignende, har jeg gitt opp. Det blir for kjedelig å hekle det samme om og om igjen.. Men èn gang kanskje, når jeg blir gammel..;-)

    Ønsker deg ei fin uke!:-) Klem Nina

    SvarSlett
  10. Så flott soverom dere har! Stort, luftig og lyst! Og litt romantisk i stilen!! Nydelig sengeteppe.
    Legger meg som følger hos deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  11. Så koselig og herlig! Jeg har også et slikt sengeteppe som kommer på senga hver dag. Det har jeg fått av min mormor som brukte det på senga deres :o) Følger deg videre :o) Ha en strålende søndagskveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  12. Hei hei!
    Kjempe koselig soverom!! Jeg har jammen ett slikt sengeteppe jeg også, som jeg har arvet etter min oldemor!! Og det blir lagt på sengen (stortsett) hver dag!! Ryddig soverom er viktig synes jeg også, for meg betyr det ro. Og ro og trenger mann for å bli utvilt!

    Ha en fin helg!
    Ingrid :-)

    SvarSlett