mandag 22. oktober 2012

TIL HVERDAGBRUK..

En ny dag våkner til liv, en ny uke med nye muligheter, den siste hele uken i oktober..
Og snart er sommertiden over - natten hvor vi går over til vintertid nærmer seg - til helgen er den der...
Så rart - koselig syntes jeg da men ikke alle er enig i det...
Koselig at den stemningsfulle førjulstiden snart er her..
 Hannas Sjarmerende jul som er en inspirerende og nydelig blogg full av herlig julehygge, har våknet til liv og jeg har vært innom og tatt en titt, og kjente en ørliten julefølelse i magen...

I kjøkkengangen som blir brukt til hverdags, henger et sjarmerende - syntes nå jeg - vindu jeg har funnet på stabburet og som har vært brukt i andre etasje her på gården.
Glede, ja masse glede over å finne slikt -  måtte henge det et sted hvor jeg hele tiden ser  og gleder meg over det...





 
 
Bildene her viser en kommode kjøpt på et lokalt loppemarked, en gammel oval hvit duk med blondekant og broderi kjøpt på ett brukt og antikkmarked i Sverige, saltkaret på veggen er fra gården her, samt også det lille runde karet, vet ikke helt hva det sistnevnte har blitt brukt til - men hos meg blir det brukt til mange ting - for øyeblikket rommer den kastenjenøtter plukket av barnebarnet...
 
 

En fin oktoberuke ønsker jeg dere!
 
METTE

 
 

6 kommentarer:

  1. Bare så koselig Mette!!
    Skjønne gamle saker du har samlet her :)
    Serviset jeg viser er nytt.....heter Burleigh og finnes også i andre farger. Samler på dette jeg :)

    ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. HALLO SØTE METTE:))
    SÅ KOSELIGE TING DU HAR!
    LIKTE VINDUET VELDIG GODT:))
    HÅPER SOLEN TITTER FREM HOS DEG!
    KLEM FRA ELI))

    SvarSlett
  3. Dette var koselig,Mette, herlig kjøkkengang og så fine tng.:)Hos meg er rufsete høstvær i dag, og regnet pisker mot ruta her i Humlehagen - men uansett som du også skriver her, så er dette ei koselig og spesiell tid på året.:)Klem fra Else Britt:)

    SvarSlett
  4. Så koselig å høre at kjeksen falt i smak ;) og klart det er ikke hemmelig lenger når veggene og gulvet er malt- blitt en dårlig blogg da :D
    Koselig vindu og den lille runde som du lurte på hva er brukt til vet ikke jeg heller, men har en lik- bare litt brunere, med lokk.

    Synes igrunnen det kunne vært sommertid hele året jeg da !

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Koselig her hos deg, Mette ღ
    - fin gang og spiseplass under
    her og vinduet var sjarmerende
    Hver sin årstid har sin sjarm
    syns jeg, og høsten er min
    favoritt ღ Jeg liker ikke så
    godt vinteren særlig når det
    kommer isende kald nordavind
    - men det er vakkert og lyst
    når snøen legger seg ღ Ønsker
    deg en fin fredag og helg som
    kommer, stor klem fra Mette :)

    PS! jeg har en giveaway hvis
    du vil være med :)

    SvarSlett
  6. så flott et vindu! Uvanlig form får man si. Den var flott den melboksen også som du har plante i (eller hva det nå egentlig er).

    Gratulerer, det ble finaleplass på deg i høstbladkonkurransen. God helg! :)

    SvarSlett